چطور می توانم برند خود را معروف کنم؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

برندینگ و برندسازی (Branding)

برندسازی فرآیند ایجاد نام، نماد، لوگو یا طرحی است که معرف یک شرکت یا محصول باشد. کسب‌وکارها چگونه خود را از رقبای خود متمایز می‌کنند و وفاداری مشتری را ایجاد می‌کنند.

یک برند قوی می تواند از افزایش فروش حمایت کند، به یک کسب و کار کمک کند مشتریان جدید جذب کند و سهم بازار خود را افزایش دهد. ایجاد یک برند فراتر از طراحی یک لوگو یا انتخاب یک نام جذاب است.

این نیاز به تحقیق در مورد مخاطب هدف، رقابت و نقاط قوت و ضعف شرکت دارد. جمع‌آوری بینش‌های مختلف باعث ایجاد هویت برندی می‌شود که با مصرف‌کنندگان طنین‌انداز می‌شود.

از جمله عناصر تشکیل دهنده یک برند می توان به نام، لوگو، برچسب، رنگ ها، فونت ها و ظاهر و احساس کلی اشاره کرد.

استراتژیست ها از تکنیک های مختلفی برای نشان دادن نوع محصول یا خدماتی که از طریق هویت برند می فروشند استفاده می کنند.

کسب و کار شما را بیشتر شناسایی می کند.

قبل از هر چیز، درک این نکته ضروری است که برندسازی چیزی بیش از داشتن یک لوگوی خوب است. این کلیت نحوه درک مشتریان از کسب و کار شما است که شامل همه چیز از خدمات مشتری گرفته تا مواد بازاریابی است.

یک برند با طراحی خوب می تواند کسب و کار شما را قابل تشخیص تر و به یاد ماندنی تر کند. مشتریان به احتمال زیاد با شرکت هایی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند تجارت می کنند.

علاوه بر این، ایجاد یک هویت بصری قوی که به‌طور دقیق نشان‌دهنده هدف کسب‌وکار شما باشد، ضروری است.

به طور شگفت انگیزی، حدود 76 درصد از مشتریان زن و 80 درصد از مشتریان مرد، اقلامی را از برندهایی که می شناسند خریداری می کنند. 

مشتریان درگیر با نام تجاری شما 52 درصد ارزشمندتر از مشتریان صرفا راضی هستند. و فرض کنید شما موفق شده اید در سطح احساسی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

در این صورت، می‌توانید از طریق آن‌ها ارزش طول عمر حیرت‌انگیز 306 درصدی بالاتری تولید کنید.

به شما امکان می دهد بیشتر فروش کنید.

به گفته فوربس، یکی از جنبه های کلیدی برندسازی، حضور مداوم در تمامی پلتفرم های تبلیغاتی است که پتانسیل افزایش درآمد کسب و کار را تا 23 درصد دارد.

اما دقیقاً چگونه برندسازی به یک تجارت کمک می کند تا به این هدف برسد؟ به عنوان مثال ، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مایل به پرداخت هزینه بیشتری برای یک مارک قهوه خاص نسبت به سایر فروشندگان قهوه هستید؟

این انتساب به فعالیتهای مداوم هویت برند ، باعث ایجاد ارزش در ذهن مصرف کنندگان می شود. همچنین یک پیشنهاد منحصر به فرد و تمایز از رقبا ایجاد کرد، جایی که مشتریان قیمت های برتر را پذیرفتند که آنها را از سایر محصولات یا خدمات در بازار متمایز می کرد.

از این رو، یک برند قوی همچنین می تواند به شما در شارژ بیشتر محصولات یا خدمات خود کمک کند. مشتریان اغلب مایل به پرداخت حق بیمه برای برندهای باکیفیت هستند، بنابراین سرمایه گذاری در برندسازی می تواند به شما کمک کند تا قیمت های خود را بدون از دست دادن مشتریان افزایش دهید.

منجر به ارتباط بهتر می شود.

یک برند کاملاً تعریف شده تضمین می کند که همه افراد درگیر در تجارت شما، از مشتریان گرفته تا تیم فروش گرفته تا سایر ذینفعان و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی، کاملاً همسو هستند.

از یک طرف ، می توانید گزاره ارزش خود را به طور مؤثر به مشتریان بالقوه منتقل کنید. اما از طرف دیگر ، مخاطب هدف شما درک دقیقی از برند شما بدست می آورد و توسعه می دهد ، که برای موفقیت برند بسیار مهم است.

از این رو، ارتباطات کارآمد به ایجاد روابط قوی بین مشاغل و مشتریان کمک می کند و این به نوبه خود منجر به اعتبار برند می شود. بیش از 92 ٪ از بازاریابان معتقدند که اصالت برند برای برند آنها ضروری است.

اگر مشتریان شما برند شما را به عنوان معتبر مشاهده نکنند ، تولید فروش قابل دسترسی نخواهد بود.

باعث وفاداری مشتری می شود.

مهم‌ترین تأثیر تلاش‌های برندسازی این است که به شما در ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کنند. اگر مشتریان تجربه مثبتی داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که به برند شما بچسبند و به تجارت با شما ادامه دهند.

اگر می خواهید کسب و کار شما رشد کند، باید این سطح از وفاداری را توسعه دهید. برندها برنامه های وفاداری را از طریق تلاش های برندسازی خود توسعه می دهند.

از نظر استراتژیک که مدیریت بودجه بازاریابی بهتری را ممکن می سازد و مشتریان کاملاً از اخلاق برند و نوع ارزشی که ارائه می دهد آگاه هستند.

از این رو این تصمیم آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، آیا آنها باید به برند وفادار باشند یا حتی یک طرفدار پرخاشگر.

در حالی که اکثر مردم حداقل به یک برند وفادار هستند، بیش از 85.8٪ به بیش از ده برند وفادار نیستند. از این رو، حفظ توجه بالا در صنعت شما حیاتی است.

بازاریابی وایرال و حمایت از برند را ترویج می کند.

هنگامی که مشتریان برند شما را در حلقه اجتماعی خود تبلیغ می کنند، برندسازی می تواند الهام بخش حمایت از مشتری باشد.

این به ایجاد "سفیران" برای کسب و کار شما کمک می کند - مشتریانی که آنقدر تحت تاثیر برند شما قرار گرفته اند که مایلند به دوستان و خانواده خود درباره شما بگویند.

مردم، به‌ویژه رفتار خریدشان، به شدت تحت‌تاثیر حرف‌های افرادی که به آن‌ها اعتماد دارند درباره برندها می‌گویند. برای مثال، اگر دوستانشان محصولی را تایید نکنند، 28 درصد از هزاره ها آن را امتحان نمی کنند.

برعکس، یک توصیه محصول بین 20 تا 50 درصد از تصمیمات خرید مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما را از سایر برندها متمایز می کند.

ایجاد یک برند مستحکم به زمان و تلاش نیاز دارد، اما ارزشش را دارد. هنگام توسعه یک برند، عناصر زیادی باید در نظر گرفته شوند. این شامل نام و لوگوی شما به ارزش ها و پیام های شما می شود.

این ترکیب شخصیت برندی را تشکیل می دهد که با سایر بازیگران بازار متفاوت است. با گذشت زمان، این هویت برند متمایز به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد.

با تقویت مداوم، تثبیت شخصیت برند در ذهن مشتریان هدف شما قریب الوقوع می شود. این منجر به حفظ یادآوری برند برتر در زمان تصمیم گیری برای خرید می شود.

اگر مخاطب هدف شما شما را به دلایل درستی به خاطر می آورد، دلیلی وجود ندارد که از شما خرید نکنند. علاوه بر این، مردم عموماً آرزوی داشتن محصولات مارک دار را دارند و شما ممکن است بهترین انتخاب آنها باشید که ممکن است به داشتن آن احساس افتخار کنند.

همچنین ارتباط قوی بین برندسازی و شخصی سازی وجود دارد. شخصی سازی کلیدی برای برجسته شدن در چشم انداز تجاری بسیار رقابتی است.

به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای برندسازی، می‌توانید محتوای شخصی‌سازی‌شده را برای مشتریان احتمالی بفرستید که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما هستند.

جالب اینجاست که 73 درصد از خریداران یک تجربه خرید شخصی را ترجیح می دهند. برای اطمینان از اینکه تلاش های برندسازی شما به طور موثر کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند، به یک استراتژی برندسازی قوی نیاز دارید که برند شما را به وضوح تعریف کند.

با این حال، این شامل پاسخ به سوالاتی مانند ارزش های اصلی شما چیست؟ چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟ هنگامی که پاسخ این سوالات را بدانید، می توانید شروع به ایجاد پیامی کنید که در بازار هدف شما طنین انداز شود.

هنگامی که نام تجاری خود را تعریف کردید، مطمئن شوید که تمام ارتباطات شما منعکس کننده آن هستند، از جمله همه چیز از نحوه پاسخگویی به تلفن گرفته تا طراحی وب سایت شما. در سرتاسر آن را ثابت نگه دارید.

تأثیرات بر روانشناسی افراد

فرض کنید به عنوان مدیر برند کار کرده اید. در این صورت، شما باید به خوبی از روانشناسی رنگ هایی که شرکت ها برای تأثیرگذاری بر ذهن مشتریان بالقوه استفاده می کنند آگاه باشید.

بر اساس تحقیقات، رنگ ها به تنهایی می توانند تا 90 درصد بر برداشت اول تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، رنگ های زرد، نارنجی و قرمز می توانند احساسات را از گرما و راحتی به خشم و خصومت برانگیزند.

اما افراد مختلف بسته به فرهنگ و جنسیت خود رنگ ها را متفاوت درک می کنند. رنگ‌های مناسب می‌توانند تفاوت در درک مردم از برند شما ایجاد کنند.

این می تواند احساسات را تحت تأثیر قرار دهد، یک نمایش بصری قدرتمند ایجاد کند و طیف گسترده ای از رنگ های عالی را برای برندسازی ارائه دهد.

رنگ ها معمولاً نقطه کانونی در برندسازی هستند، نشان دهنده برندها و ایجاد تمایز. کوله پشتی برزنتی با قفل و بند زرد رنگ روی دسته آن به یکی از آن ویژگی های متمایز قرمز/زرد تبدیل شده است که فقط مربوط به این برند است!

از رنگ استفاده کنید تا برند خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید. راه های مختلفی بر درک مشتریان از یک شرکت و محصولات آن تأثیر می گذارد. از این رو ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

با ویژگی‌های برندینگ کاملاً تعریف شده، تلاش‌های بازاریابی برای سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی موفق تنظیم می‌شود که در جهت تثبیت ارزش‌های برند و نوید در ذهن مشتریان بالقوه است. ایجاد آگاهی موفقیت بهتری خواهد داشت که منجر به آزمایش و پذیرش می شود. از این رو وفاداری به برند به وظیفه ای قابل مدیریت تبدیل می شود. 

برای اینکه بتوانید برند خود را معروف کرده و کسب و کار خود را رونق ببخشید نیازمند این هستید که با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید تا شما را به سمت هر آنچه که می خواهید سوق دهد و برند شما مانند سایر برند های معروف در معرض دید کاربران قرار دهد تا به زودی بتوانید با استفاده از برند خود کسب درآمد داشته باشید البته نباید این موضوع را فراموش کرد که شما باید پس از شروع برندسازی برای رسیدن به هدف صبور باشید و در قالب گزارشات روند پیشرفت کسب و کار خود را مشاهده کنید تا در انتها شاهد یک تغییر عظیم در کسب و کار خود شوید.

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده است.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: ساخت برند حرفه ای , برندینگ , برندسازی , نیازمندی های برندینگ , تاثیر برندینگ بر کسب و کار ها , مزایای برندینگ , آمینا گروپ ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: